02/10/2025
Van stress tot schermmoeheid: de digitale druk is tastbaar, zowel bij jongeren als ouderen. Dat blijkt uit het nieuwe trendonderzoek van Papier.be in samenwerking met Two Sides.
30/09/2025
Na het recente nieuws over de overname van Verhaak door PBS Benelux, werden de aanwezigen verwelkomd in een sfeer van optimisme en enthousiasme. Tijdens de bijeenkomst werd duidelijk dat de reacties vanuit de markt en leveranciers zeer positief zijn.
22/09/2025
Een gedeelde passie voor kantoorartikelen, dat is wat onze leden binnen de coöperatie Quantore met elkaar verbindt. Al meer dan 100 jaar zorgen wij voor een efficiënte inkoop en distributie van kantoorbenodigdheden voor onze aangesloten leden.
22/09/2025
Voor het derde jaar op rij steunt Aurora de Week van de Geletterdheid, een initiatief dat aandacht vraagt voor laaggeletterdheid en het belang van basisvaardigheden in onze samenleving.
22/09/2025
Tijdens de herfstvergadering van vakorganisatie BOSTA, die op 18 september 2025 plaatsvond in Salons De Romree in Grimbergen, werd stijlvol afscheid genomen van Philippe Heymans van de Raad van Bestuur.
11/09/2025
Op de internationale vakbeurs Fachpack in Nürnberg presenteren Heidelberg en Solenis een nieuw productieproces voor het aanbrengen van barrièrecoatings op flexibele papieren verpakkingen.
11/09/2025
Belgische consumenten zijn zich te weinig bewust van de milieu-impact van digitale communicatie. Dat blijkt uit een trendonderzoek uitgevoerd in opdracht van Papier.be in samenwerking met Two Sides.
10/09/2025
Half augustus nog maar werd Jalema failliet verklaard, maar de Nederlandse producent van archiveringsoplossingen maakt nu toch een doorstart binnen de T3L Groep. Hierover is een akkoord bereikt met de curator.
04/09/2025
Tijdens het weekend van 4 en 5 oktober viert de Unie van Zelfstandige Ondernemers opnieuw het grootste feest van het jaar.
02/09/2025
De Britse verpakkingsgroep Mondi breidt zijn assortiment hoogwaardige barrièrepapieren uit met de uitrol van ‘FunctionalBarrier Paper Ultimate’, een op papier gebaseerde verpakkingsoplossing.
22/08/2025
In het Finse Oulu opende Stora Enso de nieuwe productielijn voor vouwkarton. Het bedrijf investeerde 1,1 miljard euro in de ombouw van de papiermachines tot kartonlijnen.
18/08/2025
Uit de officiële jaarcijfers van Cepi, de confederatie van de Europese papierindustrie, blijkt dat de productie in 2024 steeg met 5,9 procent. Dat is iets beter dan eerst vastgesteld in de voorlopige cijfers van februari.
18/08/2025
Sappi Europe brengt zijn aanbod aan labelpapier en verpakkingsoplossingen in september naar Drinktec in München en Labelexpo Europe in Barcelona. Op beide vakbeurzen presenteert de papierfabrikant de volledige portfolio.
11/08/2025
Van alle kanalen waarlangs consumenten worden bestookt met marketingboodschappen, blijkt de brievenbus nog altijd uiterst effectief.
05/08/2025
We scrollen, swipen en klikken meer dan ooit. Maar als het echt belangrijk is, van nieuws tot facturen, grijpen Belgen opvallend vaak terug naar papier. Dat blijkt uit het nieuwste trendonderzoek, uitgevoerd in opdracht van Papier.be.
03/08/2025
Het Finse UPM boekte in het tweede kwartaal een omzet van 2,4 miljard euro, een daling met zes procent in vergelijking met het tweede kwartaal van 2024. De wereldwijde handelsspanningen wegen op de vraag en de prijzen.
17/07/2025
Winkels mogen voortaan een uur langer openblijven. De federale regering versoepelt de openingsuren, al was eerst wel afgesproken dat ze tot 22 uur zouden mogen openblijven. Dat staat te lezen in De Morgen.
11/07/2025
Uit de officiële jaarcijfers van Cepi, de confederatie van de Europese papierindustrie, blijkt dat de productie in 2024 steeg met 5,9 procent. Dat is iets beter dan eerst vastgesteld in de voorlopige cijfers van februari.
20/06/2025
‘s Werelds eerste kinderboek, gedrukt op papier gemaakt van gerecycleerde koffiebekers, is een feit. De productie liep via het CupCycling-proces van papierfabrikant James Cropper in het Verenigd Koninkrijk.
19/06/2025
In communicatie draait het om méér dan de inhoud alleen. De manier waarop je je boodschap presenteert, bepaalt of ze opvalt, raakt en bijblijft. En precies daar maakt een sterke omslag het verschil. Het is meer dan slechts een verpakking.