Meer dan 3.000 drukkerijen wereldwijd gebruiken Heidelberg-portaal
Drie jaar na de lancering wordt het cloudgebaseerde Customer Portal van Heidelberg door meer dan 3.000 drukkerijen gebruikt. “Meer dan 7.000 gebruikers zetten het platform dagelijks in om hun processen te digitaliseren en te automatiseren”, stelt Heidelberg.
Het platform telt vandaag meer dan vijftien apps, waaronder de Maintenance Manager, de Inventory Management-app en Print Shop Analytics. “Deze digitale tools zorgen voor meer transparantie, minder stilstanden en een efficiënter gebruik van grondstoffen. Onderhoud wordt voorspelbaar, voorraadbeheer wordt strakker, en de productiviteit stijgt zichtbaar”, zegt Heidelberg. Binnenkort kunnen gebruikers ook verbruiksgoederen en wisselstukken bestellen in een paar clicks.
Autonome printproductie
“Het Customer Portal is een strategisch instrument dat klantrelaties digitaliseert en processen optimaliseert”, zegt David Schmedding, chief technology & sales officer bij Heidelberg. “Het Prinect Workflow-systeem vormt hierbij de ruggengraat.”
De recent gelanceerde Data Capture-app stuurt plannings- en jobgegevens rechtstreeks naar de werkposten, ondersteunt jobtracking en levert operationele data voor rapportering en nacalculatie. Dit zorgt volgens Heidelberg voor maximale transparantie en een fijnmazige sturing van het productieproces.
In de komende jaren wordt verder ingezet op integratie van bijkomende digitale oplossingen die leiden naar volledig autonome printproductie. “Het einddoel is een schaalbare infrastructuur waarmee drukkerijen hun productie slim, flexibel én betrouwbaar kunnen aansturen – waar ook ter wereld”, besluit Heidelberg.
