- 20 augustus 2020
- Door Michiel De Mylle
- | 6 min. leestijd
- | Bron: Foodprocess
Voedingsetiketten treden buiten hun grenzen
Het voedingslabel is al lang niet meer zo welomlijnd als weleer. Terwijl de functie van etiketten vroeger voornamelijk beperkt bleef tot de vermelding van de wettelijk verplichte informatie, gebruiken voedingsproducenten ze tegenwoordig ook om uit te pakken met extra informatie, zoals tips en recepten, promotionele acties, wedstrijden … Qua vormgeving valt het op hoe labels steeds naadlozer aansluiten op de eigenlijke verpakking. Ook de digitale mogelijkheden met QR-codes of Augmented Reality worden tegenwoordig ten volle geëxploreerd.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.