PBS Benelux blikt terug op een dynamisch 2025
Managing Director Erwin Snoeker over overnames en Calipage Deinze
Bij de PBS Holding blijft het nooit lang stil. Het afgelopen jaar stond opnieuw in het teken van groei en belangrijke, strategische stappen. Zo nam PBS Benelux in Nederland het bedrijf Verhaak over, terwijl zusteronderneming Lamitec in Slowakije de distributeur Papera heeft toegevoegd aan de groep.
Overname Verhaak: versterking in de Benelux
De overname van Verhaak betekent een belangrijke uitbreiding van het aanbod én versterking van de marktpositie van PBS Benelux. Net als PBS is Verhaak een gevestigde waarde in de sector, met onder andere twee sterke eigen merken: Soho en Creakit. Ze hebben ook een uitgebreid aanbod aan seizoensartikelen. Een assortiment dat vooral gericht is op de B2C-markt.
"Verhaak past perfect bij PBS Benelux – we vullen elkaar uitstekend aan", zegt Managing Director Erwin Snoeker.
Calipage: dichter bij de eindgebruiker

Het is voor de toekomst belangrijk dat de sector meer eindgebruikersgericht gaat denken. "Via onder meer Calipage – een internationaal netwerk van zelfstandige dealers met meer dan 25.000 online kantoorartikelen – willen we nauwer in contact komen met de eindklant."
De Beneluxmarkt staat onder druk door felle prijsconcurrentie. "Kleinere spelers verdwijnen of worden overgenomen, waardoor de groteren nog groter worden. Maar de markt van eindgebruikers is juist breder geworden – daar ligt groeipotentieel. En daar speelt Calipage een belangrijke rol in."
Samen met de andere leden wil PBS Benelux de krachten bundelen, door bijvoorbeeld gezamenlijke marketingacties, lokale prospectie en een sterkere aanwezigheid op sociale media. "We kunnen nog veel leren van elkaar – over marketing, assortimentsbeheer en hoe we de markt beter kunnen bedienen."
Kortom, we zijn samen klaar voor de toekomstige uitdagingen in de markt.

