“Mensen gelukkig maken, dat is de kracht van print”
Canon publiceert nieuw Insight-report over de toekomst van print
Ook in een digitale wereld kan je met een tastbaar printproduct mensen raken. Dat bewees de succesvolle actie van De Indrukmakers op het boekenevent Boektopia in Kortrijk. Tijdens de negendaagse beurs produceerden De Indrukmakers meer dan 8.500 gepersonaliseerde strips. De boekjes werden geprint op de imagePRESS V700 van Canon.
Op Boektopia in Kortrijk konden de bezoekers een gepersonaliseerde versie van het nieuwe Suske en Wiske-album ‘Het Geweven Geheim’ laten maken. De actie liep in samenwerking met Standaard Uitgeverij, de uitgever van de iconische stripreeks. Voor de printopstelling en personalisatietechnologie werd er samengewerkt met Canon, Dataline, Enfocus en Igepa. De productieprinter werd bediend door leerlingen van Don Bosco Sint-Denijs-Westrem.
De toekomst van print
Peter Wamback, product business developer bij Canon Belgium, blikt enthousiast terug op de opgemerkte actie. “Mensen gelukkig maken, dat is de kracht van print. In de huidige digitale wereld is het duidelijk dat print een impactvol medium blijft. Voor De Indrukmakers produceerden we live iets tastbaars, gepersonaliseerd en authentiek.” Er was ook een digitale, interactieve component. De bezoekers konden hun exemplaar personaliseren – met naam en foto – via hun smartphone.
Voor Wamback bewijst de actie ook hoe er mogelijkheden zijn om contact te leggen met jongere generaties die steeds meer tijd online doorbrengen. Hij verwijst naar het nieuwe Insight-report van Canon 'Exploring The Future of Print' waarin vier internationale futuristen hun licht laten schijnen over de toekomst van print. Wie het volledige rapport gratis wil ontvangen, kan het aanvragen via het scannen van de QR-code.

