UPM Raflatac wordt UPM Adhesive Materials
UPM Raflatac werd in juni herdoopt tot UPM Adhesive Materials. De nieuwe naam zal vanaf het tussentijds verslag over het tweede kwartaal van 2025 gehanteerd worden.

“Deze naamsverandering ondersteunt de strategische koers van de businessunit om haar groei te versnellen buiten het traditionele domein van labelmaterialen, richting grafische toepassingen en speciale tapes”, stelt de Finse groep. UPM Raflatac blijft echter een wereldwijd productmerk binnen het segment labelmaterialen.
Kleeftechnologie
“UPM Adhesive Materials bouwt verder op haar expertise in kleeftechnologie, haar materiaalkennis en toonaangevende klantenservice om maximale waarde te bieden aan haar klanten”, duidt UPM.
De businesstak heeft een leidende marktpositie in labelmaterialen en heeft haar activiteiten in grafische oplossingen uitgebreid via de overnames van AMC AG, Grafityp en Metamark.
“De nieuwe naam van onze businessunit weerspiegelt ons uitgebreid portfolio en onze groeiambities, en benadrukt de waarde die wij aan onze klanten leveren via performante kleefmaterialen”, zegt Tim Kirchen, executive vice president van UPM Adhesive Materials.